სადამრიგებლო საათის ნიმუში
ვეკითხება მოსწავლეებს, რამდენად ხშირად ვამბობთ ფრაზას
,,დრო არ მაქვს’’.
·
რა
საქმიანობაა ისეთი, რისთვისაც დრო არ გვრჩება?
·
რა
ფაქტორები გვიშლის ხელს აქტივობების შესრულებაში?
·
თუ
აღნიშნული აქტივობები ჩვენთვის მართლაც მნიშვნელოვანია, შეგვიძლია ვიფიქროთ დროის ორგანიზებაზე.
·
პირველ
რიგში, საჭიროა იმ საქმიანობების ჩამოწერა, რპმელსაც ყოველდღიურად ასრულებთ და რა დრო
სჭირდება თითოეულს. შემდეგ გადახედეთ, ხომ არ არის ისეთი აქტივობა, რომელიც დიდ დროს
გართმევთ და თან უსარგებლოა. თუ თვალს დაგაავლებთ განრიგს აუცილებლად იქნება ცარიელი
სივრცე, რომელსაც მოახმართ იმ საქმეს, რომლისთვისაც აქამდე დრო არ გქონდათ.
ცხოვრების
ჯანსაღი წესი
ლექციური
მეთოდით ვესაუბრები ცხოვრების ჯანსაღი წესის მნიშვნელობაზე. შემდეგ ვთხოვ დაასახელონ
ის თვისებები, რომლებიც ჯანმ
რთელ ადამიანს ახასიათებს. ჩამოთვლის შემდეგ ვსვამ კითხვას,
რა უნდა მოვიმოქმედოთ იმისათვის, რომ ჯანმრთელები ვიყოთ?
ჩამოთვლის შემდეგ
განსაკუთრებულ ყურადრებას ვამახვილებთ ვარჯიშსა და ჯანსაღ კვებაზე. კლასს გავყოფ ორ
ჯგუფად და ერთის დავალება იქნება ვარჯიში, მეორესი - ჯანსაღი კვება. დავურიგებ წინასწარ
მომზადებულ ტექსტებს და ვთხოვ იმუშაონ ჯგუფში პრეზენტაციისთვის. ისაუბრონ სარგებლიანობასა
და უსარგებლობაზე.
მსგავსება-განსხვავება
situacia 1.
`salome da Tiko klaselebi arian. salomes Zalian uyvars jazi,
xSirad usmens el jeros. Tikos ki yvelaze metad finqi uyvars. erT dRes
gogonebi SekamaTdnen, Tu romelia, maTi az-riT saukeTeso momRerali. kamaTiT
gacxarebulma Tikom salomes ultimatumi wauyena: 15 wuTs gaZlev mosafiqreblad da
Tu isev ganacxadeb, rom el jero saukeTeso momReralia, SenTan aRar
vimegobreb da arc aRarasdros moval SenTan stumrado. salome dabneulia, arc
Tikos dakargva surs da arc imis aRiareba, rom finqi saukeTeso momReralia~.
|
situacia 1.
`salome da Tiko klaselebi arian. salomes Zalian uyvars jazi, xSirad
usmens el jeros. Tikos ki yvelaze metad finqi uyvars. erT dRes gogonebi
SekamaTdnen, Tu romelia, maTi az-riT saukeTeso momRerali. kamaTiT gacxarebulma
Tikom salomes ultimatumi wauyena: 15 wuTs gaZlev mosafiqreblad da Tu
isev ganacxadeb, rom el jero saukeTeso momReralia, SenTan aRar vimegobreb da
arc aRarasdros moval SenTan stumrado. salome dabneulia, arc Tikos dakargva surs
da arc imis aRiareba, rom finqi saukeTeso momReralia~.
SekiTxvebi:
1. ramdenad samarTliania Tikos qceva?
2. yovelTvis samarTlianad eqcevian adamianebi
erTmaneTs?
3. ras urCevdiT Tikos? ras urCevdiT salomes?
damrigebeli ganagrZobs: `dRes Cven visaubrebT
Semwynareblobaze, sxva adamianis Sina-gani samyaros mimarT faqiz
damokidebulebaze, TiToeuli adamianis survilze, gaugos sxva adamians~.
damrigebeli sTavazobs moswavleebs Semdeg
gamonaTqvamebs:ü
·
ar gaukeTo sxvas iseTi ram, rac Sen tkivils gayenebs;ü
·
moeqeciT sxvebs ise, rogorc gindaT rom Tqven mogeqcnen;ü
·
miiCnieT mezoblis warmateba Tqven warmatebad da misi danakargi
Tqven danakargad;ü
·
bednierebisa da gansacdelis dros ise moeqeciT sxvebs, rogorc gindaT
rom Tqven mogeqcnen;ü
·
me SemiZlia ar daveTanxmo Tqvens mosazrebas, magram me sicocxles
gavwirav imisTvis, rom Tqven gqondeT misi gamoTqmis ufleba.
damrigebeli klass yofs 3-4 _ kacian jgufebad. avalebs axsnan
TiToeuli gamonaTq-vamis azri da daafiqsiron, ra aris saerTo aRniSnul
mosazrebebs Soris.
damrigebeli avalebs
moswavleebs ganmartebiT leqsikonSi moiZion sityvis `Semwy-narebloba~
mniSvneloba da ojaxis wevrebs, megobrebs, maTTvis mniSvnelovan adamianebs
sTxovon aRniSnuli sityvis ganmarteba (daaxloebiT 4-5 adamians) an mosazrebis
gamoTqma da momaval sadamrigeblo saaTze moawyon prezentacia.
damrigebeli
nimuSisTvis sTavazobs erT-erTi fsiqologis mosazrebas Semwynareblobis / tolerantobis
Taobaze: `tolerantoba aris sxva
adamianis gagebis xelovneba. misi simbolo aris noes kidobani, romelSic
adamianebi, cxovelebi, frinvelebi mSvidobianad Tanaarsebobdnen. tolerantoba,
pirvel rigSi, aris sxvisi gansxvavebulobis miReba da xelSewyoba.~momdevno
sadamrigeblo saaTze moswavleebi warmoadgenen namuSevrebs, msjeloben, Tu romeli
mosazreba moewonaT yvelaze metad da ratom? moswavleebi qmnian
Semwynareblobis/tolerantobis Rerbs da akraven klasSi.
Комментариев нет:
Отправить комментарий